ŞEKİLLER
ÖZGÜN OYUNUMUZ
ŞEKİLDEN ŞEKİLE
Şekiller özgün oyunumuz
birkaç şekilde düzenlenebilir.Ben sınıfa sabit materyal koymak suretiyle
hazırladım.Ana sınıfı yaş grubuna uygun temel geometrik şekillerin öğrenme
basamağının değerlendirme aşamasında kullanılacak bir oyun olarak
tasarladım.Üçgen(yesil) ,kare(kırmızı) ,daire (sarı),dikdörtgen(mavi) şeklinde kartonlardan kesilerek kodlama matı
mantğında yere sabitlenmiştir.Şartlar uygun olursa bu mat vinil branda üzerine
basım yoluyla da yapılabilir.Bu mat kullanılarak oynanacak oyun için bir çark gerekli
olacaktır.çarkın üzerinde sol el, sol el –sağ ayak ayak sol ayak ve şekiller
yer alacak.Ortasında ibresi olacak.
Oyun 2-4 kişiyle oynanır.Bir gönüllü öğrenci çarkı çevirir.2 kişi oyun matının iki ucunda bekler.Çark birinci oyuncu çevrilir.Sağ el üçgen geldiğinde oyuncu sağ elini üçgene koyar bekler .Çark ikinci oyuncu için çevrilir.Sol ayak kare geldiğinde çocuk sol ayağını bulur kareye koyar .Oyunun bu aşamasında çocuklardan gerekli olan yeterlikleri yapması beklenir,destek isterse akranlarının yardımıyla bulur,öğretmen burada rehberdir.Oyun yoluyla öğrenciler gerekli kazanımlara ulaşır.
Oyunda çocuklar çarkta
çıkanları yaparken bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapmaya çalışır
ve vücutları şekilden şekle girer.Oyunumuzun adı buradan gelmektedir.
Oyunda çocuklar
şekilden şekle girerken dengelerini kaybetmeden durmaları gerekmektedir.Yorulup
dengeleri bozulduğunda oyundan çıkar yerine yeni öğrencilerle devam eder.
Yere hazırlanan sabit mat kodlama matı gibi kullanılarak ikinci bir oyun oluşturulmuştur.Kodlama yönerge kartları çeşitli kombinasyonlarda hazırlanarak,oyuncunun eline verilir.Oyuncu ,yönergeyi okları takip ederek oyunu tamamlar.
Bu matla üçüncü bir
oyun daha hazırlanmıştır.Sınıfta öğretmen müzik açar,çocuklar dans eder .Müzik
kapanınca öğretmen bir şekil söyler( üçgen) çocuklar üçgenin üzerine basmaya
çalışır.Bu oyun büyük grup etkinliği
şeklinde ,yada küçük gruplarla da oynanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder